Snake 421 Ride Informasjon

Gjennomsnittshøyde = 2566′

2- Karakterinformasjon

Maksimal Oppoverbakke Karakter = 14%

Maksimal Nedoverbakke Karakter = (-9.6%)

Gjennomsnittskarakter = 2.9%

3- Ride Description

The Snake 421, aka The Best Of The Snake, er en løkketur som starter og slutter På Hwy 421, like nord for Mountain City, Tennessee. Du vil først cruise jordbruksland og raskt starte kronglete klatre over Iron Mountain og inn i skogen. Veien kvaliteten er god og det er mange utfordrende kurver i den første delen av denne turen, og det er derfor det er en favoritt for erfarne ryttere.

når du går ut av skogen, vil du kurve ned i vakre Shady Valley, Tennessee. Ved veikrysset sitter Shady Valley Country Store, som har blitt et kjent Motorsykkeldestinasjon og et populært sted for en pause, for å få litt mat, fylle bensin og få Snake T-Skjorter og memorabilia.

når du starter den andre delen av denne turen, vil du forlate butikken PÅ TN 133 og reise mot Damaskus, Virginia, oppleve et veldig fint cruise gjennom denne fantastiske dalen som grenser Til Iron Mountain i øst og Holston Mountain i vest. Du vil snart gå inn i en frodig skog for en skyggefull tur med feiende kurver. Her kommer du Til Backbone Rock, som er kjent som den korteste tunnelen i verden. Dette er en fantastisk steinformasjon som er verdt å stoppe for å sjekke ut. Ta tak i kameraet og ta en rask tur opp den bratte stien til toppen av fjellformasjonen.

når du forlater Backbone Rock, kommer du snart inn I Den lille byen Damaskus, Virginia, hvor Virginia Creeper Trail og Appalachian Trail møtes, noe som gjør det til en vortex for turgåere, padlere og syklister. Ta til høyre På Hwy 58 å gå gjennom denne kule byen hvor du kan fylle bensin og få litt mat på flere steder.

når du forlater byen, vil du svinge rett PÅ TN 91 for å gå tilbake Til Tennessee. Denne delen av turen er engasjerende når den reiser tilbake i skogen, og gir et skyggefullt cruise med svingete kurver langs en flytende bekk. Det er flere pull offs hvis du vil stoppe og vade inn i det kjølige og forfriskende vannet.

når du går ut av skogen vil du bli svingete gjennom et vakkert område kjent Som Laurel Bloomery som du hodet tilbake mot Mountain City, Tennessee. Pass på å se etter høyre sving På Cold Springs Road for å fullføre reisen. Dette er en flott avslutning på en slik fantastisk tur. Du vil cruise gjennom noen vakre jordbruksland med noen feiende kurver til du krysser Hwy 421 som er slutten på denne flotte turen.

denne turen tilbyr noe for alle, fra vidåpne cruising, til utfordrende stramme kurver, til feiende kurver, til store stigninger og dråper, alt midt i vakker natur. Du vil reise gjennom Cherokee National Forest Og Mount Rogers Recreation Area, nyter flotte flytende bekker, utrolige fjellformasjoner, frodige skoger og stor utsikt. Dette er en tur du vil oppleve.

4-Mil For Mil Retninger

Mile 00 = Start i krysset Mellom Old Cold Springs Road OG US Hwy 421.

Mile 9.8 = Ta til høyre PÅ TN 133 på Shady Valley Store.

Mile 19.7 = Du er på den berømte Backbone Rock.

Mile 21.2 = Du er På Virginia State Line.

Mile 23.1 = Du er i krysset MELLOM US Hwy 58 I Damaskus. Ta til høyre for å gå gjennom byen.

Mile 24.4 = Sving til høyre og INN PÅ TN 91.

Mile 25.9 = Du er På Tennessee State Line.

Kilometer 32.8 = Ta til høyre På Cold Springs Road

Mile 33.4 = Bære venstre for å holde Seg På Cold Springs Road.

Mile 37.3 = Du er på slutten. Du er i krysset Mellom Cold Springs Road OG US Hwy 421, som ligger nær hvor du begynte denne flotte turen. Merk: du startet turen På Old Cold Springs Road OG US Hwy 421 og avsluttet turen På Cold Springs Road og US Hwy 421.