How to Write a Critical Book Review

door Kevin Nelson / het schrijven van een kritische boekbespreking is vrij eenvoudig, hoewel voor de meeste mensen het tegendeel is, hebben ze een probleem om een boekbespreking van een boekverslag te onderscheiden.

boekrecensies zijn bedoeld om te informeren over wat het boek inhoudt, en uw persoonlijke mening over het boek in het algemeen op basis van de evaluatie die je hebt gedaan. Merk op dat een” kritische boekbespreking ” niet noodzakelijkerwijs verwijst naar een negatieve recensie. Eigenlijk geeft het een evaluatie die zowel het goede als het slechte wijst.

boekrecensies geven niet alleen een samenvatting, die niet zou worden omschreven als een boekbespreking. Ze hebben het “kritiek” aspect eraan verbonden. Dit betekent dus dat u, behalve de samenvatting, een vleugje van uw mening, reactie en reactie op de inhoud van het boek moet toevoegen. Niet iedereen heeft een talent voor het schrijven van een kritische boekbespreking; het vereist veel tijd en geduld. Neem een voorbeeld van het aantal boeken beoordeeld door de New York Times per week, gemiddeld ontvangen ze tussen 750 en 1000 boeken van een aantal uitgevers. Het lezen van al die boeken zal zeker veel tijd in beslag nemen. Echter, dit is niet reden genoeg om je weg te duwen als je een passie voor het lezen en zijn in staat om recensies te schrijven.

hier is een gids over het schrijven van een kritische boekbespreking:

het boek lezen

waarom het boek lezen?

voordat u opmerkingen maakt over een boek, moet u de tekst grondig en kritisch doornemen. Ja, je moet lezen en herlezen totdat je een grondig begrip van wat de auteur probeert te communiceren. Het zou een ernstige fout zijn om een recensie te maken die niet overeenkomt met de informatie in het boek.

Naar Welke Informatie Kijkt U Terwijl U Leest?

voordat u de tekst leest, geeft u een lijst van de vragen die u verwacht te zullen worden beantwoord. Een aantal van de vragen zou omvatten:

• wanneer en waarom werd het boek geschreven?
  • welke informatie staat er in de inhoud van het boek?
  • wie vormt het publiek?
  • Wat is de nauwkeurigheid van de door de auteur verstrekte informatie?
  • hoe goed is de informatie met bewijsmateriaal gestaafd (alleen indien bewijsmateriaal is aangehaald)?
  • Wie is de auteur, welke andere werken zijn onder zijn hoede, zijn achtergrond, de kwalificaties en de banden die hij bezit?

notities maken

u moet notities maken tijdens het lezen van het boek voor recensiedoeleinden

je moet notities maken terwijl je leest, met veel aandacht voor het voorwoord, inleiding, samenvattingen en abstracts. Zij zijn enkele van de gebieden die u inzicht in wat de auteur probeerde te bereiken het schrijven van het boek zal geven.

Wat Volgt Na Het Lezen?

de notities die u tijdens het lezen hebt geschreven, zijn in dit stadium van pas gekomen. Ze maken het mogelijk voor u om een analyse te maken en daarom kunt u doorgaan met het schrijven van uw beoordeling. Uw notities kunnen u ook helpen bij het beoordelen van de leesbaarheid van het boek. Niet veel mensen hebben de leesbaarheid van een tekst begrepen, toegang tot sites die essay schrijven diensten kunnen helpen met het begrijpen van het concept.

Structuring Your Review

kritische boekrecensies, zowel korte als lange, hebben allemaal een vergelijkbaar formaat. Het zal worden verdeeld in 3 secties met een inleiding, lichaam, en conclusie. Het lichaam zal de samenvatting en kritiek bevatten. Korte boekrecensies zijn vaak een pagina lang en zijn tussen de 100-500 woorden, terwijl lange recensies zijn vaak 4 pagina ‘ s met een maximum van ongeveer 1500 woorden.

voordat u verder gaat met het schrijven van de recensie, zorg ervoor dat u:

• de titel van het boek
  • de auteur
  • waar het boek werd gepubliceerd
  • de datum waarop de uitgave werd gepubliceerd
  • het totale aantal boekpagina ‘ s

de inleiding

de inleiding is in dit geval een equivalent van een These statement. Wat dit gewoon betekent is dat de introductie een samenvatting zal geven, terwijl op hetzelfde moment de lezers uw algehele oordeel over het boek. Het is vaak een paragraaf voor korte teksten zoals tijdschriftartikelen, of 2, en sommige gevallen 3 alinea ‘ s voor lange boekrecensies. Sommige van de informatie die zal worden opgenomen in deze paragraaf zal omvatten:

• een korte uitleg van het tekstonderwerp
  • doel van de tekst en de betekenis ervan
  • een samenvatting van uw belangrijkste bevindingen of argumenten

aan het einde van de inleiding kunt u een verklaring toevoegen over uw algemene visie, indruk of evaluatie van het boek. Vaak een mix van positieve en negatieve, hoewel in sommige gevallen zijn ze eenzijdig, leunend naar beide kanten. Een ander aspect dat kan worden opgenomen is een korte opmerking over de andere werken van de auteur en hoe ze zich verhouden tot de te beoordelen tekst of andere teksten binnen dezelfde niche.

de inhoud

de inhoud bevat zowel de samenvatting van de tekst als de kritiek.

samenvatting

het gaat niet alleen om het maken van een samenvatting van de belangrijkste punten. U zult verplicht zijn om de tekst in detail uit te leggen aan de hand van een paar voorbeelden en in uw eigen bewoordingen. Vaak is de samenvatting beperkt tot een 1/3 van het lichaam. Het is ook een kans om te benadrukken hoe de tekst is georganiseerd, en laat uw lezers wat de auteur van het boek bedoeld zoals geopenbaard in de tekst.

the Critique

veroordeel het boek grondig voordat u uw mening kenbaar maakt

Dit is het belangrijkste deel van de critical book review. Het is in deze sectie dat je krijgt om een evaluatie van de sterke en zwakke punten van de tekst, en de bijdrage ervan te geven. Je moet de belangrijkste tot de minder belangrijke punten van je beoordeling identificeren en ze in die volgorde markeren. U kunt voorstellen voor aanbevelingen en eventuele andere conclusies met betrekking tot de tekst opnemen.

dit zijn de belangrijkste punten die in het:

• de belangrijkste ideeën en details over auteurs intenties
  • bewijs dat uw kritische boekbespreking ondersteunt
  • sterke en zwakke punten evaluatie van de tekst

een goed overzicht verwijst naar andere artikelen ter ondersteuning van argumenten.

de conclusie

wees objectief in uw beoordeling en geniet tegelijkertijd

een vrij korte paragraaf die in principe uw algehele oordeel over de tekst, eventuele aanbevelingen die u heeft en verdere uitleg over hoe u tot uw beoordeling gekomen. Je moet een goede en eerlijke beoordeling te maken, haalbaar door het duidelijk verstrekken van steun aan de beoordeling conclusie bereikt op.Eerlijkheid is een cruciaal aspect, omdat in de meeste gevallen recensie het verschil is tussen succes en mislukking van een boek. Het zou daarom niet verstandig zijn om uw lezers te misleiden met uw beoordelingen. Een negatieve recensie kan echter een goede bron van publiciteit zijn voor een minder bekende auteur. Voor een gerenommeerde auteur, het zal het tegenovergestelde doen.Een goede recensie met The New York Times Book review geeft auteurs hoop op publicatie van hun boeken, hoewel de meeste gepubliceerde boeken voor blanke mannen zijn. Dit was in 2011/2012 toen de bevolking van de blanken op 72% van de totale bevolking was.

Evaluatietaal

om een goede recensie te kunnen schrijven die wordt geaccepteerd en begrepen, moet u een bepaalde taal gebruiken. In principe, kijk naar de keuze van de woorden die u gebruikt om uw analyse te geven.

voorbeeld:

“dit argument is niet geheel overtuigend, aangezien…verder rationaliseert het de…”

“het begin van…geeft een informatief overzicht naar…” enzovoort

conclusie

het schrijven van een kritische boekbespreking is geen raketwetenschap. Het is vrij eenvoudig zoals hierboven getoond. Echter, men moet objectief zijn en een eerlijk oordeel wanneer gepresenteerd met een boek voor een kritische beoordeling. Het vergt geduld om tekst te lezen en opnieuw te lezen om het bericht dat door een auteur wordt doorgegeven grondig te kunnen begrijpen, maar ook een leuk en eenvoudig proces als je eenmaal de vaardigheid onder de knie hebt.

Kevin is een professionele opvoeder en privéleraar met meer dan 8 jaar ervaring. Hij is ook een content schrijver voor verschillende blogs over hoger onderwijs, entertainment, sociale media & bloggen. Tijdens zijn vrije tijd, Kevin geniet van reizen en koken. Voel je vrij om contact met hem op Facebook, Twitter, Linkedin & Google+.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Previous post 'Don' T voer de Trollen' is echt een goed advies-hier' s het bewijs