‘sufletele noastre noaptea’ recenzie: Robert Redford și Jane Fonda ancorează o poveste de dragoste mișcătoare despre viața de după moarte

sufletele noastre noaptea
Kerry Brown/Netflix

a spus cu cu atingerea blândă a unui partener care îți ia brațul într-o plimbare de după-amiază, „sufletele noastre noaptea” de Ritesh Batra este o dramă înțeleaptă și melancolică despre viața de după moarte; indiferent de vârsta ta, acesta este genul de film pe care părinții tăi l-ar dori. Acesta începe cu twang folksy de o chitară și fotografii de streetlights clipește treaz ca noaptea cade pe un mic oraș Colorado. Un văduv pe nume Louis Waters (Robert Redford) stă singur în bucătăria unei case care era în mod clar destinată pentru doi. E singurul fel de noapte pe care o are. Cel puțin, până când nu este. Este cineva la ușă — vecina lui, Addie Moore (Jane Fonda), de asemenea singură — și vrea să știe dacă Louis ar putea fi interesat să se culce cu ea. Literalmente dormit cu ea. Nu este vorba despre sex, ci doar despre ” a trece prin noapte.”Amândoi sunt de acord că nopțile sunt cele mai rele.

deși, este ușor de înțeles cum ar putea fi despre sex: Redford are 81 de ani, Fonda are 79 de ani și amândoi arată încă mai bine decât majoritatea dintre noi. Postura lor este atât de Obscen de perfectă încât filmul simte că ar putea intra în science-fiction în orice moment. Există ceva palpabil care fierbe între ele și este crucial pentru o poveste care necesită să nu-i compătimești personajele. Dimpotrivă, acest film incredibil de politicos funcționează atât de bine doar pentru că niciodată alții bătrânii, niciodată nu taie linia dintre viața ta și a lor. „Sufletele noastre noaptea” are tot impulsul narativ al unui punct și virgulă, iar singurul lucru care îl ține în față este credința că a intra în pat împreună în fiecare noapte îi oferă lui Louis și Addie suficiente motive pentru a se ridica din pat în fiecare dimineață.

Popular pe IndieWire

bazat pe ultimul roman pe care Kent Haruf l-a scris înainte de a muri în 2014 și adaptat pe ecran de scribii „(500) Days Of Summer” Scott Neustadter și Michael H. Weber (care tratează materialul cu o sensibilitate care le contrazice tinerețea), „Our Souls at night” găsește oameni care încă își bâjbâie drumul prin viață chiar și în timp ce Soarele apune. Louis și Addie sunt folii grozave unul pentru celălalt, deși filmul este suficient de subtil pentru a nu face mare lucru din el. El a interiorizat deja faptul că a renunțat; a găsit Purgatoriul pe Pământ. Louis poartă practic același lucru în fiecare zi — are un dulap plin de nimic altceva decât cămăși albastre în carouri — își păstrează încă inelul de nuntă și iese doar să ia o mușcătură cu prietenii săi la cafeneaua locală.

Ei bine, nu sunt atât de apropiați; acești bărbați, chiar și în timpul limitat al ecranului, par să se hrănească din mizeria lor colectivă. Cel mai vocal membru al grupului lor este un tip pe nume Dorlan și este interpretat de Bruce Dern (în cazul în care nu ați luat în serios chestia cu chitara, acesta este un film în care există un personaj morocănos pe nume Dorlan care este interpretat de Bruce Dern). Redford ar putea face acest tip de lucru în somn, dar el nu. el este pe deplin prezent pentru fiecare moment, și în timp ce Louis nu este un om sentiment exterior, puteți simți actorul legendar simțindu-și drumul prin fiecare moment, absorbind durerea și încercând să împingă prin ea.

dacă nu ar fi fost Addie, Louis cu siguranță ar fi continuat să mănânce singur până când cineva l-ar fi găsit mort în bucătăria sa într-o zi. Dacă nu e opusul lui, atunci măcar încearcă să fie. Ea este cea care îi oferă patul lui Louis și ea este cea care insistă să folosească ușa din față, indiferent de ceea ce ar putea bârfi vecinii (filmul nu se rezumă la ideea că oamenii își limitează fericirea pentru că le este frică de ceea ce lumea va gândi despre ei, dar identifică corect acest lucru ca fiind propriul său tip de condamnare la moarte). Fonda, al cărui rol în „Grace and Frankie” a servit ca o practică excelentă pentru această parte, face o treabă fenomenală de a fileta acul între dorință și disperare.

din păcate, filmul nu oferă întotdeauna Fonda sprijinul de care are nevoie. Vina pe care Addie se presupune că o simte în legătură cu un accident teribil din trecutul ei nu este niciodată abordată în mod adecvat, iar decizia de a-l arunca pe Matthias Schoenaerts ca fiul ei musculos, tulburat, perceptibil European este dezastruoasă (cine naiba a fost tatăl copilului, Dolph Lundgren?). În ceea ce privește comploturile laterale, nepotul lui Addie este o prezență mult mai puțin enervantă. Jucat de tânărul Sheldon însuși (Iain Armitage), micul Jamie ajută la galvanizarea lui Louis și Addie în ceva de cuplu. Tot ce trebuie să facă este să se învârtă în jurul lor și să fie copil și este suficient să sugereze că dragostea poate fi o forță de îngrijire la orice vârstă — un contrast puternic din filme precum „Grumpy Old Men”, care o tratează ca o distragere a atenției înainte de moarte.

„Our Souls at Night” este un film mic, și este adesea unul atât de placid încât se simte ca și cum ar sta pe loc. Batra este un regizor competent, dar încadrează fiecare fotografie plictisitoare a acestei povești cu simplitatea cuiva care știa că va fi ecranizată aproape exclusiv pe iPhone (abordarea Netflix față de caracteristicile narative nu are niciodată niciun sens, dar este foarte greu de trecut cu vederea faptul că aceasta se adresează celui demografic care încă merge în mod fiabil la cinema). Totuși, toată această blândețe este înșelătoare, deoarece relația lui Addie și Louis se confruntă în cele din urmă cu o serie de subiecte dificile, de la dificultatea de a repara greșelile până la dificultatea și mai mare de a trăi cu cei pe care nu îi poți. finalul poate fi tensionat, dar își face drumul spre sentimentul potrivit. Nopțile sunt cele mai rele, dar nu trebuie să fie atât de rele.

grad: B –

„sufletele noastre noaptea” va fi disponibil pentru streaming pe Netflix pe 29 septembrie.

rămâneți la curent cu cele mai recente știri despre filme și televiziune! Înscrieți-vă pentru buletinele noastre de e-mail aici.