Snake 421 Ride Information

gennemsnitlig Elevation = 2566′

2- Grade Information

maksimal op ad bakke Klasse = 14%

maksimal ned ad bakke klasse = (-9.6%)

gennemsnitlig karakter = 2.9%

3- Ride Description

slangen 421, aka den bedste af slangen, er en loop ride, der starter og slutter på HVY 421, lige nord for Mountain City, Tennessee. Du vil i første omgang cruise landbrugsjord og hurtigt starte den snoede klatre over Iron Mountain og ind i skoven. Vejkvaliteten er god, og der er mange udfordrende kurver i den første del af denne tur, hvorfor det er en favorit for erfarne ryttere.

når du forlader skoven, vil du kurve ned i smukke skyggefulde Dal, Tennessee. Ved krydset sidder Shady Valley Country Store, som er blevet en berømt Motorcykeldestination og et populært sted for en pause, for at få noget mad, tanke op og få dine Snake T-Shirts og memorabilia.

når du starter den anden del af denne tur, forlader du butikken på TN 133 og rejser mod Damaskus, Virginia, og oplever et rigtig dejligt krydstogt gennem denne fantastiske dal, der grænser op til Iron Mountain mod øst og Holston Mountain mod vest. Du vil snart genindtræde i en frodig skov for en skyggefuld tur med fejende kurver. Her kommer du til Backbone Rock, som er kendt som den korteste tunnel i verden. Dette er en fantastisk klippeformation, der er værd at stoppe for at tjekke ud. Grib dit kamera og tag en hurtig vandretur op ad den stejle sti til toppen af klippeformationen.

når du forlader Backbone Rock, kommer du snart ind i den lille by Damaskus, Virginia, hvor Virginia Creeper Trail og Appalachian Trail mødes, hvilket gør det til en hvirvel for vandrere, kajakroere og cyklister. Drej til højre ad 58 for at gå gennem denne seje by, hvor du kan tanke op og få noget mad flere steder.

når du forlader byen, vil du dreje lige på TN 91 for at gå tilbage til Tennessee. Denne del af turen er engagerende, da den rejser tilbage i skoven og giver et skyggefuldt krydstogt med snoede kurver langs en flydende bæk. Der er flere pull offs, hvis du vil stoppe og vade ind i det kølige og forfriskende vand.

når du forlader skoven, snor du dig gennem et smukt område kendt som Laurel Bloomery, når du går tilbage mod Mountain City, Tennessee. Sørg for at holde øje med højre drejning på Cold Springs Road for at afslutte rejsen. Dette er en fantastisk afslutning på sådan en vidunderlig tur. Du vil krydse gennem nogle smukke landbrugsjord med nogle fejende kurver, indtil du krydser 421, som er slutningen på denne store tur.

denne tur byder på noget for enhver smag, fra bred åben cruising, til udfordrende stramme kurver, til fejende kurver, til store elevation stigninger og dråber, alle midt i smukke natur. Du vil rejse gennem Cherokee National Forest og Mount Rogers rekreative område, nyder store strømmende åer, utrolige klippeformationer, frodige skove og enorme visninger. Dette er en tur, du vil opleve.

4 – Mile by Mile retninger

Mile 00 = Start ved krydset mellem Old Cold Springs Road og US 421.

Mile 9.8 = drej til højre på TN 133 i Shady Valley-butikken.

Mile 19.7 = du er på den berømte Backbone Rock.

Mile 21.2 = du er på Virginia State Line.

Mile 23.1 = du er i krydset mellem US HVY 58 i Damaskus. Drej til højre for at gå gennem byen.

Mile 24.4 = drej til højre, og følg TN 91.

Mile 25.9 = du er på Tennessee State Line.

Mile 32.8 = drej til højre på Cold Springs Road

Mile 33.4 = Bear venstre for at blive på Cold Springs Road.

Mile 37.3 = du er i slutningen. Du er i skæringspunktet mellem Cold Springs Road og US HVY 421, som er tæt på, hvor du begyndte denne store tur. Bemærk: du startede turen på Old Cold Springs Road og US 421 og sluttede turen på Cold Springs Road og US 421.