Anmeldelse: Air France 777 First Class

jeg vil holde denne anmeldelsen relativt kort, og vil fokusere på hva som gjorde dette flyet unikt. Jeg var mer detaljert i min anmeldelse Av New York Til Paris fly et par dager før. Så er det min mest detaljerte Air France first class gjennomgang noensinne, som var Fra En Paris Til Houston fly et par år siden.

Air France 990
Paris (CDG) – Johannesburg (JNB)
lørdag 31. August
Avreise: 11:20PM
Ankomst: 9:55AM (+1 dag)
Varighet: 10hr35min
Fly: Boeing 777-300er
Sete: 1e (La Premiere Første Klasse)

Ahhhh, tilbake I Air Frances fantastiske La Premiere hytte! Ved døren ble vi møtt av cabin manager og «vår» flyvertinne, og ble informert om at vi hadde hytta for oss selv igjen.

Kan jeg bare stoppe for et sekund for å påpeke i hvilken grad jeg klemte meg selv på dette punktet? Vi hadde private hytter hele veien fra New York Til Paris Til Johannesburg. Jeg kunne ikke tenke meg en mer spesiell flyopplevelse der ute… vi er ikke verdige!

Å Fly første klasse er fantastisk nok, men å ha en privat hytte? Det er neste nivå…

Air France La Premiere hytte

allerede venter på våre seter var tøfler.

Air France La Premiere ottoman

det var også flasker med vann på skuffer på hver av våre seter.

Air France La Premiere flaskevann

da ble vi tilbudt pyjamas og amenity kits-det samme som på forrige flytur.

Air France La Premiere fasiliteter

fyren tar vare på oss var utrolig vennlig og polert. Han tilbød oss pre-avreise drinker, og vi hadde alle litt champagne (Som var Veuve La Grande Dame 2006). Vi ble også tilbudt noen kjeks å gå sammen med den.

Air France la Premiere champagne & snacks

vi ble også presentert med menyene for flyturen.

Air France La Premiere meny

som jeg nevnte tidligere, var mannskapet helt med på at dette var en overraskelsesreise for min far, så ikke på noe tidspunkt nevnte de hvor vi flyr-jeg vil ikke hape på det for mye — så sjekk ut det forrige innlegget om dette.

den vennlige kapteinen kom også ut under ombordstigning for å hilse på oss og informere oss om vår 10 timers flytid til vår ukjente destinasjon. 😉 Vi presset tilbake rett etter planen på 11:20pm, og hadde en veldig rask taxi — vi var luftbårne av 11:30pm.

etter takeoff gjorde vi det utenkelige, i hvert fall når vi prøvde å feire og maksimere et fly – vi gikk rett i dvale. Vi hadde en fantastisk middag i salongen, med masse mat og drikke. Vi var slitne, og så mye som jeg ville ha elsket å «feste» hele flyet, er virkeligheten at du bare kan spise og drikke så mye.

så vi fortalte flyselskapet at vi ville gjøre dette flyet super enkelt for ham, og at vi ville spise hovedmåltider før landing. Vi bare bedt om å ha våre senger gjort. Han raskt tok seg av det — min far sov i venstre vindu sete, Ford sov i høyre vindu sete, og jeg sov i høyre senter sete, slik at vi alle hadde vår egen plass. Hvis vi har fire seter, kan vi like godt nyte dem alle!

Air France førsteklasses seng

Air France first class seng

en flaske vann og konfekteske ble plassert på alle våre seter.

Air France La Premiere etter takeoff vann & sjokolade

air France senger er bare så behagelig, og vi sov veldig godt. Jeg gikk til sengs med ca ni timer igjen Til Johannesburg…

Air France flytte kart

Air France moving map

jeg sov i en solid fire timer, og våknet med fem timer igjen Til Johannesburg. Mens jeg ideelt sett ville sovet mer, bestemte jeg meg for å stå opp på dette punktet da jeg ikke var veldig sliten, og vi hadde også en enkel dag foran oss ved landing.

jeg bestemte meg for å se ET PAR TV-programmer, og bestilte en cappuccino. Mens Det Er mange Ting Air France gjør det bra, er deres cappuccino ikke blant dem, og de smaker nesten pulverisert.

Air France førsteklasses cappuccino

i løpet av de neste par timene min far og Ford begge våknet, og deretter med rundt 2hr45min til landing, bestemte vi oss for å spise sammen.

Air France flyttekart

Menyen leses som følger:

drikkelisten leses som følger:

Tjenesten begynte med varme håndklær blir distribuert.

Air France førsteklasses varmt håndkle

da vi først ble tilbudt et utvalg av vann eller juice.

Air France førsteklasses drinker

min far, Ford, Og jeg alle tok ulike tilnærminger til vår ett måltid for flyturen:

• min far hadde frokost, siden det er det «naturlige» måltidet du ville ha etter å ha sovet
  • jeg hadde middag, fordi jeg i prinsippet ikke skulle ha mitt eneste måltid på en internasjonal førsteklasses flytur være frokost
  • Ford tok en hybrid tilnærming, og hadde middagstartere og frokost hovedrett

vi spiste alle sammen i senterseksjonen — to av oss spiste på ett bord, og en på den andre.

Air France first class table setting

for å starte, Både Ford og Jeg hadde kaviar sturia quenelle ledsaget av pisket krem med vodka og lime, som var utmerket.

Air France first class caviar

Air France førsteklasses kaviar

Så for min hovedrett jeg hadde posjert filet Av John Dory med verbena, sauté baby spinat, og girolle sopp. Retten var ganske bra, men på ingen måte minneverdig.

Air France førsteklasses middag

Ford hadde en tilpasset salat neste, som han likte.

Air France first class dinner

For sin hovedrett, Ford hadde eggerøre med kremet gressløk saus fra frokostmenyen.

Air France førsteklasses middag

min far hadde bare frokost, inkludert frisk frukt og yoghurt for å starte.

Air France første klasse frokost

Deretter for hans hovedrett han hadde blåbær arme riddere.

Air France førsteklasses frokost

deretter noen velsmakende desserter ble brakt ut. Jeg elsker hvordan de bringer dem ut med glasset » dekker.»

Air France førsteklasses dessert

ved avslutningen av måltidet hadde jeg en kaffe.

Air France førsteklasses kaffe

Totalt trodde jeg måltidet var solid, selv om jeg tror det er noe rom for forbedring (Og jeg nevner bare Dette fordi La Premiere er så god som det blir, alt tatt i betraktning):

• det virker for meg som yoghurt bør serveres i riktig boller i stedet for containere, med mindre det er noen super-premium merke
  • de kunne forbedre sine juice — flyvertinne anbefalt en tranebær eplejuice, men deretter brakt ut flasken, og det viste At Det Var Tropicana
  • det er definitivt rom for forbedring når det gjelder kaffedrikker, spesielt cappuccino

alle mindre i den store ordningen av ting, men disse Virker alle som enkle nok løsninger.

mannskapet kunne bare ikke vært vakrere, mellom den utmerkede flyvertinnen som tok vare på oss, så vel som kabinansvarlig som hele tiden sjekket på oss.

rundt 9AM annonserte kapteinen at vi skulle lande om 40 minutter. Fem minutter etter at bilbeltet skiltet ble slått på. Utsikten på tilnærming var stor, først av det åpne landskapet, og deretter av viltvoksende Johannesburg.

Se Nærmer Johannesburg

Vis nærmer Johannesburg

vi endte opp med å berøre ned i Johannesburg på 9: 40 AM.

Taxiing Johannesburg Flyplass

Qatar Airways A350 Johannesburg Airport

Derfra hadde vi en fem minutters taxi til vår ankomst gate, hvor vi parkerte mellom En Qatar Airways A350-900 Og En Lufthansa 747-8.

ved å gå av flyet ble vi møtt av To Air France-agenter ,som ville hjelpe oss med å komme gjennom innvandring (Air France tilbyr La Premiere-passasjerer eskorte gjennom flyplassen globalt). Det var litt av en tur til innvandring, selv om de gikk med oss hele veien.

De kunne faktisk ikke få oss et kutt i kø (ikke at vi forventet det), så da det var på tide å stå i kø, forlot de oss bare og møtte oss i den andre enden. Heldigvis var linjen veldig kort. Begge var vennlige, og eskortert oss hele veien til InterContinental Johannesburg, hvor vi skulle tilbringe natten.

Air France La Premiere Sammendrag

jeg kan ikke engang begynne å oppsummere hvor minneverdig hele reisen var fra New York til Johannesburg via Paris. Ikke Bare Har Air France en av verdens beste førsteklasses produkter, men på begge flygningene hadde vi kabinen helt for oss selv.

For en utrolig måte å fly på. Det som gjorde dette flyet ekstra spesielt var de store lengdene mannskapet gikk for å holde vår destinasjon hemmelig fra min far, som jeg ikke snakket for mye om i dette innlegget, men som du kan lese mer om her.

Dette var to flyreiser ingen av oss vil til og med glemme, og dette var bare starten på et utrolig eventyr.