anmeldelse: Air France 777 First Class

jeg vil holde denne anmeldelse relativt kort og vil fokusere på, hvad der gjorde denne flyvning unik. Jeg var mere detaljeret i min anmeldelse af flyet fra Paris til Paris et par dage før. Så er der min mest detaljerede Air France første klasses anmeldelse nogensinde, som var fra en Paris til Houston flyvning for et par år siden.

Air France 990
Paris (CDG) – Johannesburg (JNB)
lørdag, August 31
afgang: 11: 20pm
ankomst: 9: 55AM(+ 1 dag)
varighed: 10hr35min
fly: Boeing 777-300ER
sæde: 1e (La Premiere First Class)

Ahhhh, tilbage i Air France ‘ s fantastiske la Premiere cabin! Ved døren blev vi mødt af kabinen manager og “vores” flyveleder, og blev informeret om, at vi havde kabinen til os selv igen.

kan jeg bare stoppe et øjeblik for at påpege, i hvilken grad jeg klemte mig selv på dette tidspunkt? Vi havde private hytter hele vejen fra Paris til Johannesburg. Jeg kunne umuligt tænke på en mere speciel flyvende oplevelse derude … Vi er ikke værdige!

at flyve første klasse er fantastisk nok, men at have en privat hytte? Det er næste niveau…

Air France La Premiere cabin

allerede venter på vores pladser var hjemmesko.

Air France La Premiere ottoman

der var også flasker vand på bakker på hvert af vores sæder.

Air France La Premiere flaskevand

derefter blev vi tilbudt Pyjamas og rekreative sæt — det samme som på den forrige flyvning.

Air France La Premiere faciliteter

den fyr at tage sig af os var utrolig venlig og poleret. Han tilbød os før afgang drikkevarer, og vi alle havde nogle champagne (som var Veuve La Grande Dame 2006). Vi blev også tilbudt nogle kiks til at gå sammen med det.

Air France La Premiere champagne & snacks

vi blev også præsenteret for menuerne til flyvningen.

Air France La Premiere menu

som jeg nævnte tidligere, var besætningen helt med på, at dette var en overraskelsesrejse for min far, så på intet tidspunkt nævnte de, hvor vi fløj — det vil jeg ikke harpe for meget på, så tjek hellere det forrige indlæg om dette.

den venlige kaptajn kom også ud under boarding for at hilse på os og informere os om vores 10 timers flyvetid til vores ukendte destination. 11:20 og havde en rigtig hurtig vogn — vi var luftbårne ved 11: 30pm.

efter start gjorde vi det utænkelige, i det mindste når vi forsøgte at fejre og maksimere en flyvning — vi gik lige i søvn. Vi havde en fantastisk middag i loungen, med masser af mad og drikkevarer. Vi var trætte, og så meget som jeg ville have elsket at “feste” hele flyvningen, er virkeligheden, at du kun kan spise og drikke så meget.

så vi fortalte flyvelederen, at vi ville gøre denne flyvning super let for ham, og at vi ville spise hovedmåltiderne før landing. Vi har lige bedt om at få vores senge lavet. Han tog sig straks af det-min far sov i det venstre vinduesæde, Ford sov i det højre vinduesæde, og jeg sov i det højre midterste sæde, så vi alle havde vores egen plads. Hvis vi har fire pladser, kan vi lige så godt nyde dem alle!

Air France første klasses seng

Air France first class bed

en flaske vand og æske chokolade blev placeret på alle vores pladser.

Air France la Premiere efter takeoff vand & chokolade

Air France senge er bare så behageligt, og vi sov rigtig godt. Jeg gik i seng med omkring ni timer tilbage til Johannesburg…

Air France flytter kort

Air France moving map

jeg sov i en solid fire timer, og vågnede med fem timer tilbage til Johannesburg. Mens jeg ideelt set ville have sovet mere, besluttede jeg at stå op på dette tidspunkt, da jeg ikke var meget træt, og vi havde også en let dag foran os ved landing.

jeg besluttede at se et par TV-udsendelser og bestilte en cappuccino. Mens der er mange ting, Air France gør godt, er deres cappuccino ikke blandt dem, og de smager næsten pulveriseret.

Air France first class cappuccino

inden for de næste par timer vågnede min far og Ford begge op, og derefter med omkring 2hr45min til landing besluttede vi at alle spise sammen.

Air France moving map

menuen læses som følger:

drikkelisten læses som følger:

tjenesten begyndte med, at varme håndklæder blev distribueret.

Air France first class varmt håndklæde

så blev vi først tilbudt et udvalg af vand eller juice.

Air France first class drinks

min far, Ford, og jeg tog alle forskellige tilgange til vores ene måltid til flyvningen:

• min far spiste morgenmad, da det er det “naturlige” måltid, du ville have efter at have sovet
  • jeg spiste middag, fordi jeg i princippet ikke skulle have mit eneste måltid på en international første klasses flyvning være morgenmad
  • Ford tog en hybrid tilgang og havde middagsstartere og morgenmad hovedret

vi spiste alle sammen i centerafsnittet — to af de af os spiste ved det ene bord og det ene ved det andet.

Air France første klasses bordindstilling

til at begynde med havde både Ford og jeg caviar sturia-slukningen ledsaget af flødeskum med vodka og lime, hvilket var fremragende.

Air France første klasse kaviar

Air France first class caviar

så til min hovedret havde jeg den pocherede filet af John Dory med verbena, saut karret baby spinat og girolle svampe. Skålen var ret god, men på ingen måde mindeværdig.

Air France first class middag

Ford havde en brugerdefineret salat næste, som han nød.

Air France first class dinner

til sin hovedret havde Ford røræg med cremet purløgssauce fra morgenmadsmenuen.

min far spiste kun morgenmad, inklusive frisk frugt og yoghurt til at starte.

Air France første klasses morgenmad

derefter til sin hovedret han havde blåbær fransk toast.

derefter blev nogle velsmagende desserter bragt ud. Jeg elsker, hvordan de bringer dem ud med glasset “dækker.”

Air France første klasses dessert

Air France første klasse dessert

ved afslutningen af måltidet jeg havde en kop kaffe.

Air France first class coffee

samlet set troede jeg, at måltidet var solidt, selvom jeg tror, at der er plads til forbedringer (og jeg nævner kun dette, fordi La Premiere er så god som det bliver, alt taget i betragtning):

• det ser ud til, at yoghurt skal serveres i rigtige skåle snarere end containere, medmindre det er noget super-premium — mærke
  • de kunne forbedre deres juice-flyvelederen anbefalede en tranebæræblejuice, men bragte derefter flasken ud, og den viste, at det var Tropicana
  • der er bestemt plads til forbedringer, når det kommer til kaffedrikke, især cappuccinoerne

alle mindre i den store ordning af ting, men disse alle synes som let nok rettelser.

besætningen kunne bare ikke have været smukkere, mellem den fremragende flyveleder, der tog sig af os, såvel som kabinechefen, der konstant kontrollerede os.

klokken 9 meddelte kaptajnen, at vi ville lande om 40 minutter. Fem minutter efter blev sikkerhedsselen tændt. Synspunkterne om tilgang var store, oprindeligt af det vidt åbne landskab, og derefter af spredt Johannesburg.

udsigt nærmer sig Johannesburg

udsigt nærmer Johannesburg

vi endte med at røre ned i Johannesburg på 9: 40am.

Johannesburg lufthavn

A350 Johannesburg lufthavn

derfra havde vi en fem minutters kørsel til vores ankomstport, hvor vi parkerede mellem A350-900 og A Lufthansa 747-8.

da vi kom ud af flyet, blev vi mødt af to Air France-agenter, som ville hjælpe os med at komme igennem indvandring (Air France tilbyder La Premiere passagerer ledsagere gennem lufthavnen globalt). Det var noget af en gåtur til indvandring, selvom de gik med os hele vejen.

de kunne faktisk ikke få os et snit i køen (ikke at vi forventede det), så da det var tid til at stå i kø, forlod de os bare alene og mødte os i den anden ende. Heldigvis var linjen meget kort. Begge var venlige, og eskorteret os hele vejen til InterContinental Johannesburg, hvor vi ville tilbringe natten.

Air France La Premiere Resume

jeg kan ikke engang begynde at opsummere, hvor mindeværdig hele rejsen var fra Johannesburg via Paris. Air France har ikke kun et af verdens bedste førsteklasses produkter, men på begge flyvninger havde vi kabinen helt for os selv.

hvilken utrolig måde at flyve på. Hvad der gjorde denne flyvning ekstra speciel var de store længder besætningen gik for at holde vores destination hemmelig for min far, som jeg ikke talte for meget om i dette indlæg, men som du kan læse mere om her.

dette var to flyvninger, som ingen af os engang vil glemme, og dette var kun starten på et utroligt eventyr.